De stille kracht van yoga nidra

Yoga kwam in mijn leven toen ik op zoek was naar meer balans en rust in de hectiek die een leven als haarstyliste in een groot salon en backstage naast de catwalk met zich meebracht. Ik leerde zoveel boeiende mensen kennen, kwam op prachtige plaatsen en kon mooie dingen doen in mijn job.


Maar angst en chronische stress waren in die periode latent aanwezig en zorgden ervoor dat ik constant uitgeput was. Ik kon dat goed verbergen, want ik wilde niemand teleurstellen en bleef doorgaan. Daardoor ging ik heel ver over mijn grenzen.

Na 15 hectische jaren werd yoga een dagelijks rustpunt dat ervoor zorgde dat ik kon blijven doorgaan. Maar toen kwam ik op mijn zoektocht naar meer innerlijke rust in contact met Yoga Nidra. En dat was een echte
openbaring: wat ik toen meemaakte kan ik niet beter omschrijven dan als ‘de beste ontspanning ooit!’.

thumbnail_b096ae6b-1124-4c40-9a27-6c2d75404363_edited.jpg

"Van overleven naar lichter leven met veel bewustzijn, intuïtie en sterke grenzen.
Minder uitputting, stress en angst. Concentreer je terug op je ritme &
de zaken die werkelijk belangrijk voor je zijn."

Tijdens 1 op 1 sessies draait alles rond rusten, loslaten en opstaan.
Dat kan er elke sessie weer anders uitzien. Vaak is het een combinatie van lichaam gerichte therapie: Yin Yoga , Yoga Nidra, mobilisatie , ademhaling en reiki wisselen elkaar af. 

Als rustcoach werk ik in drie fases:

1. Ontspan

Durf te rusten en verbind je met jezelf. Rusten behandelt de fysieke uitputting. Een eerste belangrijke stap naar het helen van je mentale gezondheid.

2. Loslaten

Laat stap per stap negatieve energie, trauma's en slechte gewoontes los. Loslaten behandelt mentale en emotionele uitputting.

 

3. Opstaan

Opstaan behandelt de uitputting van de levensdoelen, die ontstaat als je niet op vol vermogen functioneert.